24.8.05

 

Bermulanya Gojira dan Streamyx

Pada mulanya, aku telah lama mengetahui akan adanya perkhidmatan ini dari TMNet. Walau bagaimana pun, hati ini tidak terbuka kepadanya lagi sedangkan masih selesa dengan menggunakan kaedah 'Dial-up' dari Jaring.

Akan tetapi, disebabkan pada bulan Ogos ini, pelbagai tawaran menarik sempena Merdeka diiklankan di kaca-kaca tv. Salah satunya tawaran merdeka dari Streamyx ini. Makan tak kenyang, tidur tak lalu dibuatnya.

Akhirnya, aku pun berjaya diperdayakan dengan iklan-iklan tersebut. Maka aku mula mengorak langkah dan membuat pendaftaran secara dalam talian melalui halaman TMNet Streamyx. Itu aku lakukan pada 10 Ogos lalu. Setelah itu, hari-hari aku cuba melihat status pendaftaran aku tu. Musykil dibuatnya. Jawapan yang aku dapat dari mereka macam menunjukkan aku tak pernah mendaftar. Atau, mungkin aku membuat satu kesalahan semasa mendaftar. Atau, pasal bil telefon ada tertunggak lagi. Aku buat bodoh je lepas itu.

Ahh.. tak boleh jadi. Aku makin tidak sabar, sedangkan hari-hari aku disajikan dengan iklan Streamyx yang kerap keluar di kaca tv. Pada tanggal 19 Ogos lalu, aku sekali lagi mendaftar secara dalam talian. Akhirnya, pendaftaranku berjaya. Hari-hari aku menyemak status pendaftaranku itu. Dan pada tanggal 22 Ogos, di waktu pagi, aku mendapat panggilan dari seseorang yang mengatakan hendak datang ke rumah petang itu untuk memasang Streamyx.

Maka, pada malam itu aku mula menggunakan Streamyx dan membuat sedikit ujian kelajuan jalur lebar tersebut dengan menggunakan Speedometer. Dan inilah hasilnya :
Laju ke ni?Arrgggggghhhhhhhhhh!!

Inikah kelajuan sebenar pakej Streamyx Basic 1.0M???

Comments: Post a Comment

<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?